Lær at skabe en salgsstruktur baseret på content, så du lykkes med B2B salget via LinkedIn.

For mange er det en udfordring at skabe B2B salg via LinkedIn. Man prøver forskellige ting af, men uden at have en egentlig strategi eller struktur for salget. 

På denne servering gennemgår vi nøje hvordan du planlægger og skaber relevant og dialogskabende content målrettet de rette beslutningstagere. Content Marketing handler om at skabe relevant indhold for dine produkter, og dermed tiltrække de rigtige besøgende, der på sigt skal foretage en ønsket handling. Dit content kan fx være artikler, indlæg eller videoer, hvor du har fokus på at give værdifuld og relevant information til kunderne fremfor at direkte opfordre til køb. 

Vi tager udgangspunkt i LinkedIn (gratis version), men der vil også blive vist flere forskellige programmer og værktøjer, der kan være med til at skabe salg.

Der er fokus på at øve salgsprocessen i praksis, men der vil også være relevant teoretisk viden.

Her er et par udvalgte punkter vi gennemgår:

  • Hvad virker salgsmæssigt på LinkedIn? Og hvad virker ikke?
  • Hvilke forskellige content former er der og hvordan bruges disse?
  • Hvordan målretter jeg content mod bestemte målgrupper?
  • Skal jeg bruge min personlige LinkedIn profil eller virksomhedens LinkedIn profil eller begge?
  • Hvad er en salgsproces på LinkedIn og hvordan bygger jeg den der passer til min virksomhed?

Det forventes at du kan skabe salg via LinkedIn efter dette kursus – dog kan du med fordel også deltage på vores næste kursus den 13. december, hvor der er fokus på B2B salg via DIALOG på LinkedIN. Her ser vi nærmere på hvordan du aktiverer dit netværk, finder de rette beslutningstagere og skaber dialog med disse personer. 

Du skal gerne forberede følgende til kurset:

  • Hvilke virksomheder er dine bedste kunder (virksomheder som du gerne vil have flere af) ?
    1. Hvorfor er det dine bedste kunder – hvilken udfordringer løser du for dem? (pain)
    2. Hvilke personer er beslutningstagere (nedskriv titler) hos dine bedste kunder?
  • Medbring 10 eksempler på spørgsmål som du har besvaret i dialog med dine kunder. Gerne spørgsmål som du har fået flere gange fra forskellige kunder.

Kurset tager ca. 1 ½ time, og du vil få udleveret alt det kursusmateriale der bruges på kurset.

Oplægsholderen

Henning Karlsen fra LinkedSocial er en erfaren underviser. LinkedSocial er specialister i Social Selling, digital branding og tiltrækning af arbejdskraft på LinkedIn. 

Marketing á la Carte

Marketing á la Carte præsenterer et menukort spækket med lette marketingemner, så du frit kan sammensætte lige præcis den menu, der passer til dig og din virksomhed. I elleve serveringer kan du få en smagsprøve på forskellige marketingdiscipliner - alle tilsat en god portion netværk, sparring, faglig viden samt en lang række praktiske fif, som du kan gå hjem og bruge i din markedsføring med det samme.

Marketing á la Carte - fra menukortet

16. november 2022
kl. 08:30 - 10:30
Pakhuset
Sdr. Havnegade 7
6000 Kolding

Arrangementet er afholdt.

Tina Nikolajsen
tn@businesskolding.dk
21590221